Zaterdag 25 mei 2024 vond de 6e editie van de Lentefair plaats bij de Hersteld Hervormde Kerk in Ouderkerk aan den IJssel. Vooraf was het best spannend en hielden velen al dagen alle weerapps in de gaten want het zag er niet naar uit dat we - na 5 zonovergoten eerdere Lentefairs - deze keer lenteweer zouden hebben. Met wat extra tenten en heel wat loopplaten, om droog over te kunnen lopen, ging om 10.00 uur de Lentefair van start.

Duizenden bezoekers wisten de Lentefair weer te vinden en met ruim 70 standhouders en meer dan 150 vrijwilligers werd het een gezellig drukke dag! Terwijl kinderen knutselden met koekkruimels, spelletjes deden of sprongen op de springkussens, konden volwassenen op hun gemak langs de vele kraampjes wandelen en een bezoekje brengen aan de kerkzaal waar heel de dag muziek ten gehore werd gebracht.

Rond 13.00 uur werden de bingokaarten erbij gepakt en gingen er een aantal winnaars naar huis met mooie prijzen zoals een slagroomtaart en een gloednieuwe step!

De voorlopige opbrengst van deze dag is €26.000,- en dit is grotendeels bestemd voor de aflossing van de bouwschuld van het kerkgebouw. Iets na 15.00 uur verlieten de laatste bezoekers het terrein en begonnen de standhouders tevreden met opruimen. Er klinken op dat moment overal positieve geluiden en: op één buitje na was het heel de dag droog!

Op naar de 7e Lentefair, wanneer die wordt gehouden in 2025 wordt binnenkort bekendgemaakt. We hopen u en jou daar ook weer te zien!

Bekijk hieronder het verslag van RTV Krimpenerwaard:

Klik hier voor een terugblik op de voorgaande edities van de Lentefair!